Monday, January 5, 2009

HAPPY NEW YEAR 2009

Selamat Tahun Baru kepada semua kawan2 blogger yg dirahmati dan dikasihi. Semoga tahun ini membawa permulaan baru yang besar dan diri kita sentiasa disayangi oleh ramai orang. Xpayahlah kita beriya-iya mahu mencipta nama di guiness book of record...bagi aku cukuplah sekadar orang mengingati kita sebagai orang yg baik dan boleh dipercayai.
Aku bukannya orang yang suka sangat berazam...so far...the past few years pun aku x pernah ada azam.....setiap kali tahun baru...aku biasa jer...kalu tgk orang lain...especially kt radio era pagi2 tahun baru tu...berye-ye kelapa tanye listener pasal azam baru tahun 2009...mcm2 azam yg aku dengo...kekadang klako dgr azam2 manusia ni...bagi aku aku sentiasa lah berazam....yelah.....kalu bleh tu nak diri ni sentiasa berjaya disetiap tahun yang mendatang...bagi aku tahun2 lepas pun ada kejayaan n keparahan yg aku kecapi....well...bagi tahun2 mendatang ni lagi...aku pun nk sentiasa berjaya....aku lebih suke lah...kita berjaya dan sentiasa disayangi...kalu sebut nama kita org benci nk dengo pun x gune kan...so...get up....n cermin diri kita sepenuhnya....supaya kita rase diri kita sentiasa berjaya n disenangi ramai...hanya diri kita je yg tahu apa yg berlaku dlm diri kita...kalu terperasan skit tu pun xpelah....kekadang terperasan tu lebih baik n terbaik utk diri kita...aku pun suka perasan sendiri...apa salahnya....hanya badan kita sendiri yang satisfied dgn apa yg kita rase...betol x. N lagi satu yg paling penting pada diri aku jangan pretending diri kita ni bagus ye-ye kelapa laut afrika....biar kawan2 sekeliling kita yg judge...n kita tahu sendiri kita bagus kt part yg mana...setiap manusia tu tuhan anugerahkan dengan kepelbagaian ilmu n kecekapan yg berbeza....cuma kita dituntut untk mencari ilmu n kemahiran yg lebih baik daripada apa yang kita ade. So......kepada kawan2 yg baca entri ni.....senyumlah n rasa bangga pada diri kita sendiri kerana diri kita yang hanya kenal keajaiban diri kita!!!! semoga semua berjaya!!!!

2 comments:

  1. Nice word..."hanya diri kite je yg tahu apa yg berlaku dlm diri kite"...

    kita adalah kita...

    ReplyDelete