Tuesday, December 23, 2008

Happy Birthday my sweetpea!


Gian rasenya x dpt menaip di blog smlm.Aku n bee dua2 tombang kerana diserang selsema yg kronik...naqyb my sweetpea terpaksa ku hantar ke school dia sbb aku x larat nk layan karenah dia kt umah...sori sayang..mummy betol2 flat.

Esok 25 Disember 2008, genap setahun umur naqyb.Aku terpaksa menaip awal kerana ptg ni aku nk balik ke kmpung...since kt umh mak xde pc or internet...so aku terpaksa awalkan bingkisan2 ni.

Masih segar diingatan...pagi 25/12/2007...aku terasa sakit2 yg ngilu yg blum pernah aku rase sebelum ni...semalamnya...bee dh antar ke hospital jam 4pagi sbb aku takut...darh dh kuar...walupun skit2 tp aku ngeri...mak n bee pun risau...so pagi tu...dlm kesyahduan nmenahan sakit aku kucup tangan mak n pelok dia kuat2 sambil memohon ampun n maaf....mcm pg raye je aku rase....menyemburlah airmata aku n mak kt ambang pintu sblum aku masuk kete pagi tu...

Sampai hospital baru bukak 2cm...so terpaksalah aku stay kt ward.Rupanye duk dlm wad sbg pesakit ni sangat syahdu...aku yg kira berhati kental ni jadi kememeh bile bee kena balik umah n aku tingal sorang2. tghari waktu melawat...mak n bee sampai lambat pun aku dh meleleh airmata...ntah...sedih sangat hati bile tgk kakak sblh katil aku tu dh dikerumun ahli family dia.

Pagi 25 tu...bukaan dh 4cm...so aku dh bleh masuk labour room sbb nnti labour room penuh...so aku masuk jam 9.30pagi...aku pegang tangan bee kuat2 mase dia tolak aku atas wheelchair...bee gosok2 tangan aku...menenangkan aku kot yg gabra n cuak giler....sedih rasenya bile dia hanya bleh antar aku kt pintu depan labour room...saat melepaskan tangan dia...aku tgk muka dia penuh mengharap....harapan yg besar agar aku n naqyb selamat...aku pun harap cmtu...view pertama dlm bilik no 7 tu...huh....ngeri sey...katil dia punyelah tinggi...ada satu bantal je plak tu...aku mintak satu lg bantal supaya kedudukan kepala aku tinggi skit...baru selesa...nurse tu cucuk aku masuk air...aku xleh mkn n minum lagi...dia kata anak pertama biasanya 6 jam.baring aje atas katil tu...mata aku mula melilau sekitar bilik tu...yg masih aku ingat...ade jam bulat warne biru yg aku tgk selalu setiap minit n saatnya...pastu ada sink...ada alat dengar degup jantung baby n bahan2 ape ntah yg bertutup kain hijau.Setiap 15 minit skali aku rase sakit...aku kunyah B6 Salindah aku.Kt bilik sebelah bilik no 6, amoi yg aku nmpak kt wad tu masuk...dia punye bising sakit...adoiiii...makin sakit aku rase...aku gagahkan diri...kuatkan hati...aku rase 1 muqaddam aku khatam...2, 3 kali ade...sambil tu aku bace surah2 n ayat2 pendek yg aku bace dlm majalah n pregnancy book. Aku rase 20 minit yang terakhir tu adalah waktu kemuncak yang sangat dahsyat....tapi ternyata doktor2 n bidan2 kt situ profesional...dorang support aku untuk cara breathing yg terbaik...tp yg x bestnya..bee x dpt menyaksikan detik2 manis tu...sbb dianya asyik terkencin2 kt luar...so mase deliver tu..dia kt toilet n x dpt tengok naqyb.. aku rase lebih 3 kali aku meneran...akhirnya....berjaya juga naqyb melihat dunia....yg susah skit naqyb nk kuar sbb dia terbelit ngan tali pusat...tp akhirnya dia selamat juga...aku rase lengkap sudah diri ini menjadi seorang wanita...lagi2 bila dapat peluk n cium naqyb 4 the first time. naqyb mcm nmpak aku..dia tgk jer mata aku bile aku pelok dia.....hehehe..comey sangat waktu tu...so..for your first year...mummy doakan naqyb sentiasa sihat n ceria...semoga cepat berjalan n pandai sebut banyak vocabulary lagi....mummy n daddy sayang sangat pada naqyb! Gambar tu...dlm masa bbrape jam selepas naqyb selamat lahir...banyak bulu!...tp sangat comel!

1 comment:

  1. Pengalaman yg indah...setiap org punyai pengalaman yg berbeza...seperti aku..huhu...

    ReplyDelete