Sunday, November 15, 2009

Public Phone???



Minggu lepas...aku tertinggal handphone sekaligus ngan kunci umah kt umah....bee lah..pepandai alih2 handphone orang..dh tertinggal...adoiii...seksa 1 hari xde hp.ramai org cal marah2 x angkat cal termasuk la bos aku...hehehe...sorry...

Nak jadikan citer...balik tu..dh kul 6...aku lalu highway senai coz dh janji ngan bee nak amik kunci umah pd sia...dia kata tunggu kt roundabod...sampai kt sana...aku punye pusing 2-3 kali sampai gi site ofis dia...pun x jumpe batang idung dia...hampeh!!! angin dh mula pusar dalam badan...nak cal..xde hp...1 manusia pun x nmpak kt depan ofis dia....hujan semakin mengganas...aku tekad cari public phone kt area airport tu...hampeh!!! xde satu pun pondok phone kt situ....ape lahhhh...

so aku drive depan skit...kt taman bintang..ntah..betol kot...hah!!! bagus..nmpak 2 pondok public phone..dalam hujan lebat tu aku turun.payung????? xde!!!!!!!hampeh lagi...xpelah...angkat gagang 1...xde tone langsung...angkat ggang 2.......pun!!! xde tone...adoiiiiiiiiiiiii!!!!!!! dhlah basah...tepon plak xleh pakai....argh...masuk balik kete...drive depan skit...ada lagi 2 pondok phone..tapi mamat india tu dh tunjuk signal NO!! pada aku...MAKNEnyee....x boleh pakai gak....adoiii....apelah nasib hari tu...anginkencang dh berpusar dalam badan...aku pusing lagi taman tu..taman depannya..sume xde public phone..ape laaaaaaaaa.....last2 aku give up..argh...baik aku cube carik public phone dalam econsave senai tu...harap2 ade..survey punye survey...hampeh! x nmpak 1 pun public phone...last2 aku masuk econsave...shopping lagi bagus....beli barang2 buat trifle....

hati masih beruku duka...on the way balik baru jumpe bee kt rondabod tu....ceh.....!!! amik naqyb kt nursery baru terubat duka bila dia panggil aku..."ammiiiiiiii'...alahai anak...mummy ni sebenarnya dh pusing 1 senai...so..moral of the strory...pastikan hp n kunci rumah selalu di nombor satukan sebelum kuar rumah...kalau x..jangan harap PUBLIC PHONE akan menolong anda.......tapi malam tu...jadi jugak aku buat trifle...bagi nama lah...""trifle PUBLIC PHONE"!!..ahaks!

4 comments:

  1. dik.. akak mmg suka trifle.. dulu kak fadh ada dia selalu buatkan ^_^.. skang kenela buat sendiri. bagi resepi.. akak x pernah buat lagik.

    ReplyDelete
  2. sabar la dik yek....cian kena hujan. nasib baik tak demam. kalau tak, melilau dr. carik!

    waaaah....trfle tuh! nak cikit! ^_^

    ReplyDelete
  3. hehe..kak annor..senang je buat trifle tu..nnti adik bg resepi ya!!!

    ReplyDelete
  4. thanks halim...heheh..ntibodi kuat..insyallah....nnti ada masa adik buatkan trifle lagi ya!

    ReplyDelete